Immersive Storytelling

Bij dit grote project mochten we in groepjes van 6 studenten werken. We moesten een game gaan maken en iedereen had hierbij zijn eigen taak in het team. De taken waren Story designer, Sound designer, 3D ontwikkelaar, Interaction Designer, Art Designer en Game programmer

Ik was de game programmer en had dus de taak om in Unity de game helmaal samen te voegen tot een geheel. Hierbij moest ik de scripts schrijven en meedenken hoe we veel dingen in de game gingen doen en gebruiken.

In de eerste 4 weken van het project hadden we geleerd hoe we de tools konden gebruiken zoals Blender en Unity om 3D modellen te creƫren en in een game-wereld te kunnen plaatsen. Ook hadden we in deze weken een start gemaakt aan onze stad in de game. Waarom is de stad daar? Hoezo is de stad zoals hij nu is? Deze vragen probeerden we daarmee te beantwoorden.

In de laatste 4 weken zijn we onze game gaan maken. Het gaat over een stad in 2050 die overgenomen is door een groot tech-bedrijf dat veel te veel data over iedereen verzamelt. Jij bent een student en bewoner van deze stad en loopt stage bij het bedrijf. In onze stad kun je beleven hoe het kan zijn om rond te lopen in een stad uit 2050.

Trailer S.M.A.R.T. Game